ویژگی های ویدا سیستم

پولشویی

جلوگیری از پولشویی

احراز هویت دیجیتالی که توسط قانون‌گذاران اعمال می‌شوند، مخفی کردن فعالیت‌های غیرقانونی را برای سازمان‌‌ها دشوارتر می‌کنند. با احراز هویت دیجیتالی افراد دیگر قادر نیستند وجوهی را که از راه‌های غیرقانونی کسب نموده‌اند، مشروع جلوه دهند.

مقیاس پذیر و منعطف

احراز هویت دیجیتال با ارائه تکنولوژی پیشرفته جهانی با هوش مصنوعی توانسته نیاز به اپراتور انسانی را به حداقل کاهش دهد. اینگونه کاربران جهت تایید شدن حساب کاربری‌شان انتظار اندکی می‌کشند.

امنیت تراکنش

هدفی که احراز هویت دیجیتال دنبال می‌کند، محدود کردن فعالیت‌های غیرقانونی است. اینگونه می‌توان رفتارهای مشکوک را شناسایی کرد و در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی نمود. صرافی‌های ارزهای دیجیتال چه ایرانی و چه خارجی از داده‌های موجود، جهت ردیابی تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

سوالات متداول

در مورد احراز هویت دیجیتال در صرافی های رمزارز

1) احراز هویت دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال چه کاربردی دارد؟

بطور کلی هویت دیجیتال دو کاربرد مهم دارد: امنیت و خدمت. جهت تامین امنیت در فضای ارز دیجیتال باید موجودیت‏‏‌های در این فضا شناسایی شده و احراز هویت شوند. اینگونه می‌توان دسترسی درست و خدمات مناسب در اختیار آن‌ها قرار داد و جلوی فعالیت‏‏‌های غیرمجاز آن‌ها را گرفت. از جهتی، ارائه خدمات مختص هر فرد، تنها با احراز هویت درست او صورت می‌پذیرد و احراز هویت دیجیتال کلید این دروازه است.

2) چرا احراز هویت دیجیتال برای بسیاری از معاملات رمزارزی اجباری است؟

همانطور که می‌دانید احراز هویت دیجیتال برای بسیاری از معاملات رمزارزی اجباری است. مقررات KYC یا همان مشتری خود را بشناسید، باعث شده تا  بسیاری از صرافی‌های خارجی ارزهای دیجیتال این احراز هویت را اجباری کنند. احراز هویت دیجیتال تضمین می‌کند که خدمات صرافی با قوانین و مقررات نظارتی مطابقت دارد.

3) چرا در صرافی های ارز دیجیتال احراز هویت اجباری شد؟

پیشتر اجباری برای احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال نبود و صرافی‌ها به جزئیات هویت مشتری نیازی نداشتند.  با گذشت زمان و با بالارفتن قیمت رمزارزها، کاربران بسیاری به این حوزه وارد شدند. به همین خاطر نگرانی‌هایی بابت پولشویی و تامین نیاز مالی تروریسم از طریق رمزارزها به وجود آمد. جهت برطرف کردن نگرانی‌ها، صرافی‌ها محدودیت‌هایی را برای کسانی که احراز هویت نکردند در نظر گرفتند.

آیا انجام احراز هویت در تضاد با عدم تمرکز و ماهیت بلاکچین است؟

پایه و اساس بلاکچین بر عدم تمرکز بنا شده که همین ویژگی منجر به استقبال بسیار زیاد عموم از این تکنولوژی نو گشته‌است. حال نیاز به احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال، درواقع قدرت دادن به یک نهاد متمرکز است. این روش، صرافی‌ها را تا حدودی به سمت سیاست‌های بانک‌ و نهادهای مالی می‌برد.