امضای دیجیتال ویدا

گواهی امضای دیجیتال و امضای همراه

امضای دیجیتال چند سالی است که توسط دولت به صورت قانونی شناخته شده است و برای اقتصاد دیجیتال، اهرمی رشد دهنده به شمار می‌رود که کسب و کارهای آنلاین را به سوی تحول دیجیتال هدایت کرده است. امضای دیجیتال برای انواع گوناگون مراودات تجاری و کسب و کاری آنلاین، امضای قراردادها، اسناد حقوقی، صورت‌جلسه​ مجامع شرکت​‌ها، قراردادهای پرسنلی، سفته دیجیتال و سایر موارد استفاده می شود. ما در محصولات خود گواهی امضا دیجیتال و امضا همراه را اضافه نموده تا نقشی در بهبود تجربه مشتریان داشته باشیم.

درخواست مشاوره

ویژگی‌های امضای دیجیتال ویدا

امضا همراه

سرویس امضای همراه

از سال 1382 با تصویب قانون تجارت الکترونیک در مجلس شورای اسلامی، امضا دیجیتال به صورت رسمی و قانونی مورد تایید قرار گرفت و به موجب آن تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می​‌توانند برای مراودات تجاری/ اقتصادی خود از گواهی امضا دیجیتال به جای امضا دست​‌نویس استفاده کنند. از این رو در این سال​‌ها بسیاری از شرکت​‌ها و سازمان‌​ها برای بهبود کیفیت و افزایش سرعت خدمات خود، به ارائه خدمات به صورت الکترونیک با کمک گواهی امضا دیجیتال روی آورده‌​اند.

سفته و برات الکترونیک (دیجیتال)

صرفا با استفاده از گوشی همراه خود و بدون نیاز به توکن سخت افزاری، می​‌توانید به راحتی اسناد الکترونیک خود را با گواهی امضا دیجیتال امضا نموده و اعتبار لازم را نزد مراجع قضایی و حاکمیتی به اسناد الکترونیک خود بدهید.

سفته دیجیتال
مبتنی بر قانون

کاملا قانونی و کاربردی

با عنایت وزارت امور اقتصاد و دارایی می توانید سفته و برات مورد نیاز خود را به صورت الکترونیک تهیه نمایید. در واقع سفته/برات الکترونیک به مانند نوع کاغذی خود، سند تجاری هستند که با کمک گواهی امضا دیجیتال به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و بسیار معتبرتر از نوع کاغذی خود هستند.

سوالات متداول

امضای دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

امضای دیجیتال با استفاده از الگوریتم‌های مشخص ریاضی و هوش مصنوعی کار می‌کند. کلیدهای خصوصی و عمومی در این فرآیند تولید می شوند و فرآیند را پیش می‌برند.

آیا استفاده از امضای دیجیتال در ایران به صورت قانونی است؟

بله. حدود 10 سالی است که استفاده از امضای دیجیتال در ایران برای افراد حقیقی و حقوقی به صورت قانونی قابل استفاده است. این سرویس برای خدمات قوه قضاییه و امضای سفته الکترونیک کاربرد دارد.

گواهی امضا دیجیتال به چه معناست؟

سندی است که به صورت الکترونیکی امضا می‌شود و غیر قابل جعل است و هویت فردی شما را تعریف می‌کند. افرادی که صاحب امضای دیجیتال هستند میتوانند از این گواهی استفاده کنند.