احراز هویت مبتنی بر پارامترهای بایومتریک ویدا

احراز هویت بایومتریک به‌عنوان یک فرآیند امنیتی به شمار می‌آید. طی این فرایند مشخصات فرد با مجموعه‌ای از داده‌های بایومتریک از پیش تعیین‌شده مقایسه می‌شود. در صورت تایید مشخصات، امکان دسترسی به سامانه، برنامه و سایر موارد می‌تواند صادر شود. در دنیای امروز باتوجه به  افزایش جرایم اینترنتی، کلاهبرداری‌ها و سرقت هویت، بیشتر از هر زمان دیگر برای کسب و کارها مهم است که به پرسنل و مشتریان خود جهت احراز هویت کمک کنند. از معتبرترین روش‌های موجود برای حل این مسئله احراز هویت مبتنی بر پارامترهای بایومتریک است.

درخواست مشاوره

ویژگی‌های سامانه ویدا

کاربری آسان

داده‌های بایومتریک می‌توانند بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از سایر عوامل احراز هویت تایید شوند. یک تلفن هوشمند مدرن را تصور کنید که می‌تواند اثر انگشت را در زمان کوتاه‌تری در مقایسه با پاسخ کاربر به سوال امنیتی تشخیص دهد.

سطح بالای امنیت

تشخیص زنده بودن سطح بالایی از امنیت را بر اساس یادگیری ماشین ارائه می‌دهد.

امنیت قابل توجه و دشواری هک شدن

باتوجه به امنیت بالا، سرقت، تکثیر یا هک شدن داده‌های بایومتریک نسبت به عوامل دیگر احراز هویت بسیار دشوارتر است. داده‌های بیومتریک برخلاف گذرواژه‌ها و پین‌ها نیاز به حفظ کردن ندارند. همچنین این سیستم از یک روش یادگیری هوش مصنوعی عمیق استفاده می‌کند که از سوء استفاده عکس، ویدئو و سایر داده‌های مشابه برا جعل هویت افراد جلوگیری می‌کند.

سوالات متداول

در رابطه با احراز هویت دیجیتال بایومتریک

1) احراز هویت بایومتریک چگونه کار می‌کند؟

پایه و اساس کار سیستم‌های احراز هویت بایومتریک، مقایسه بین دو گروه از «داده‌ی ورودی» و «داده‌ی ذخیره شده روی سیستم» است. چنانچه پس از مقایسه انجام شده میان داده‌ها، هر دو داده تا حدودی یکسان باشد، وارد مرحله بعد می‌شوید. در این مرحله دستگاه می‌داند که فرد «بازدیدکننده» همان «کاربر سیستم» بوده و اینگونه به شخص اجازه دسترسی می‌دهد.

2) آیا هک سیستم‌های احراز هویت بایومتریک قابل انجام است؟

هک سیستم‌های احراز هویت بایومتریک از دغدغه‌های افراد است. پاسخ این پرسش مثبت است. باوجود تصور غیر‌قابل نفود‌ بودن سیستم‌های احراز هویت بیومتریک به‌ خاطر بهره‌مندی از ویژگی‌های بیومتریک و منحصر‌به‌فرد افراد؛ لازم است بدانید که این سیستم‌ها همچون سایر سیستم‌های احراز هویت امکان فریب و هک شدن را دارند.

3) شاخص بایومتریک چیست؟

شاخص بایومتریک به داده‌هایی اطلاق می‌شود که سیستم احراز هویت بایومتریک مطابق با آن فعالیت می‌کند. این شاخص‌های بایومتریک می‌توانند رگ‌های بدن، DNA، ساختار صورت، اثر‌انگشت، عمق شبکیه چشم و یا رفتار کاربر با سیستم باشند. بهره‌گیری از هر شاخص ذکر شده وابسته به نیاز‌ها و سیاست‌های کاری هر سازمان است.

4) زیست‌سنجی چیست؟

نام دیگر زیست‌سنجی بایومتریک است. زیست‌سنجی در واقع به خصوصیت‌های قابل اندازه‌گیری یک موجود زنده گفته می‌شود. خصوصیاتی که به فیزیک انسان و خصوصیات رفتاری آن‌ها وابسته هستند در زیست‌سنجی قابل اندازه‌گیری‌اند. خود کلمه بایومتریک ترکیبی از دو کلمه است: بیو به معنای انسان و متریک به معنای اندازه‌گیری.